Detta kloster är den heliga Birgittas moderhus. Birgittahuset ligger i hjärtat av Rom på Piazza Farnese och ett stenkast från Campo dei Fiori (blomstertorget). Även Romarna är mycket förtjusta i dessa kvarter och tillbringar gärna kvällarna på något av de trivsamma restaurangerna eller barerna. Rummen i Birgittahuset håller mycket hög klass, de är vackert och smakfullt inredda alla med wc/dusch/bad på rummet.

Rummen har varierande storlek allt från ganska små rum till sviter. Det finns även ett mindre bibliotek. På husets framsida finns ingången till Birgittas kapell, som är öppet för alla både gäster och förbipasserande. I källaren under Birgittas kapell finns S:ta Katarinas kapell där Svenska kyrkan firar mässa varje torsdag kl. 19:00 och högmässa på söndagar kl.11:15. Birgittahuset har en underbar takterrass där man med fördel kan invänta solnedgången och se skymningen sträcka ut sig över hustaken.

Priser

Priser är säsongsbetonade och kan variera. Kontakta oss för mer information!

Turistskatt på 6€/natt och person tillkommer.

Ingen kvällstid

Bilder från Birgittasystrarna